Yaşam biçimimiz mobil odaklı hale gelmiş durumda. Tüketici dünyası birbirimizle kurduğumuz iletişimden firmalarla olan alışverişimize kadar giderek artan bir hızla mobil sistemler üzerinden akıyor. Dolayısıyla firmalar reklam harcamalarının bir kısmını mobil uygulamalara yönlendirmeye başladı. Fakat uygulamayı kullanırken akışa kapılan tüketicilerin gömülü reklamları fark etmemesi olarak tanımlanan banner körlüğü, mobil uygulamalara gömülü reklamların karşısında bir sorun olarak karşımıza çıkıyor. “Reklamı ne tip bir uygulamaya nasıl gömersek banner körlüğünü yeneriz?” sorusunun cevabı ise markalar için kritik önem taşıyor. Yapılan deneysel çalışmada, Detaylandırma Olasılık Modeline dayanarak eğlence ve bilgi verme odaklı mobil uygulamaların içine gömülen reklamların tüketici tarafından farklı biçimde hatırlanacağı düşünüldü. Eğlence odaklı uygulamalardaki reklamları hatırlama oranının daha yüksek olacağı varsayıldı. Bir mobil oyun uygulaması ve bir haber sitesi uygulaması oluşturuldu. Oyun uygulaması, kullanım biçimi hesaba katılarak iki farklı biçimde tasarladı: Birinde oyun dikey oynanırken diğerinde yatay olarak oynanıyordu. Apple ve Google Play mağazalarındaki mevcut haber siteleri dikey olduğu için haber sitesi de dikey bir tasarımda oluşturuldu ve seçilen bir Adidas reklamı, uygulamaların üst veya alt kısmına gömüldü. 318 (164 erkek, 154 kadın) katılımcı çalışma için rastgele oluşturulan altı deney tasarımından birine atandı ve beş dakika boyunca atandıkları uygulamayı kullanmaları istendi. Araştırmanın sonuçlarına göre, uygulama tipi yatay biçimli oyun olduğunda ve reklam oyunun üst kısmına yerleştirildiğinde hatırlanma oranı en yüksekti. Genel olarak bakıldığındaysa üstte yer alan reklamlar daha fazla akılda kaldı. Dikey oyun ve dikey haber sitesi karşılaştırıldığında ise hatırlanma oranı haber sitesi için daha fazlaydı. Detaylandırma Olasılık Modeline ters düşen bu bulgu oldukça şaşırtıcıydı.
X
Üye Girişi
Üye Ol