Urbana-Champaign’deki University of Illnois’ten Gunwoo Yoon ve Patrick T. Vargas ilginç bir araştırmaya imza attı. Araştırma 5 dakikalık bir bilgisayar oyununda Süpermen karakterini seçen kişilerin, sonrasında başkalarına daha kibar davrandığını, kötü Voldemort karakterini seçenlerinse tam tersini yaptığını ortaya çıkardı. Oyundan sonra katılımcılardan diğerlerine bir miktar çikolata ve acı sos vermeleri istendi. Katılımcılar hem tam olarak ne kadar sos verecekleri bilmiyorlardı hem de sos verdikleri kişilerin sosun hepsini tüketmek zorunda olduğunu düşünüyorlardı. Bu, yanlış bir düşünce olsa da “Süpermen” olanlar iki kat daha fazla çikolata ve acı sos verirken “Voldemort” olanlar tam tersi yönde hareket etti.
Kaynak: Know Thy Avatar: The Unintended Effect of Virtual-Self Representation on Behavior
Ayrıca Christine Porath ve Christine Pearson’ın “Kabalığın Bedeli” isimli yazısı da ilginizi çekebilir.